نمونه قرارداد خرید یک دستگاه باسکول





طرفین قرارداد

قرارداد حاضر فی‌مابین؛

 ……………………به نمایندگی آقای ……………به شماره ملی………………نام پدر………………. شماره تماس………………… آدرس…………………………………………………………

که ازین پس «خریدار» نامیده خواهد شد، و

 ……………………به نمایندگی آقای …………… به شماره ملی……………… نام پدر……………… شماره تماس………………… آدرس……………………………………………………که ازین پس «فروشنده» نامیده خواهد شد، به منظــور انجام موضوع قرارداد منعقد مي‌گردد و طرفين ملزم و متعهد به اجراي مواد و اصول آن می‌باشند.

 

ماده 1) موضوع قرارداد

عبارت است از خرید یک دستگاه باسکول به ظرفیت 60 تن به شرح زیر:

تعداد لودسل: 6 عدد هریک به ظرفیت 30 تن (ساخت کارخانه GWT آلمان)

استقامت صفحه 90 تن

دقت: 1 کیلوگرم

زینه: 10 کیلوگرم

پلاتفرم: تمام فلز

ابعاد صفحه: 3*16 متر

تعداد مقرها و نگهدارنده­های بالا و پایین لودسل 6 عدد.

سایر شرایط فروش باسکول از قبیل چاپگر, سخت‌افزار و نرم‌افزار نشان‌دهنده و غیر مطابق با پیشنهاد می‌باشد.

 

ماده 2 ) مدت قرارداد

مدت زمان موضوع قرارداد از تاریخ اتمام فونداسیون باسکول به مدت 40 روز تعیین می‌گردد.

 

ماده 3) مبلغ قرارداد

مبلغ کل قرارداد ………. ریال تعیین می‌گردد.

 

ماده 4) شرایط پرداخت

4-1- 25% کل مبلغ قرارداد در قبال اخذ چک شماره ………. عهده بانک ……… شعبه ……… مبلغ ……… ریال به عنوان علی‌الحساب از طرف خریدار به فروشنده پرداخت خواهد گردید. چک مذکور پس از هزینه شدن مبلغ علی‌الحساب با تأیید دستگاه نظارت مسترد خواهد گردید.

4-2- 75% از مبلغ کل قرارداد پس از تحویل در کارخانه و پس از نصب و راه‌اندازی با تأیید دستگاه نظارت به فروشنده پرداخت خواهد شد.

 

ماده 5 ) تضمین حسن انجام کار

از طرف فروشنده چک شماره …………. عهده بانک …….. شعبه …………. به مبلغ ……….. ریال صادر و به عنوان سپرده تضمین حسن انجام کار به خریدار تسلیم می‌نماید که پس از دوره تضمین موضوع قرارداد و تأیید دستگاه نظارت مسترد خواهد شد چنانچه بین زمان تحویل موقت و قطعی ایراداتی مشاهده شود کتباً به فروشنده اعلام و نامبرده مکلف است با هزینه خود نسبت به رفع ایرادات و عیوب و اشکالات اقدام نماید در صورت عدم انجام امر, خریدار رأساً نسبت به رفع ایرادات اقدام و هزینه‌های آن را به اضافه 25% از محل سپرده تضمین حسن انجام کار و دیگر مطالبات فروشنده برداشت خواهد نمود.

 

ماده 6 ) دوره تضمین قرارداد (گارانتی)

برای مدت 2 سال گارانتی و 10 سال تعهد و ضمانت تهیه و تأمین لوازم یدکی و خدمات پس از فروشنده به عهده فروشنده می‌باشد چنانچه در طول این مدت هرگونه اشکالی در کارکرد موضوع قرارداد پیش آید که ناشی از طراحی یا ساخت باشد و متأثر از استهلاک طبیعی و یا بهره‌برداری مغایر با دستورالعمل‌های فروشنده نباشد, فروشنده متعهد به رفع عیوب با هزینه شخصی خواهد بود.

 

ماده 7 ) ناظرین قرارداد

از طرف خریدار آقایان مهندس ………….. و ……………… به عنوان دستگاه نظارت تعیین می‌گردند.

 

ماده 8 ) خسارات تأخیر

در صورت تأخیر در انجام تعهدات به ازاء هر روز تأخیر 1%(یک درصد) ارزش قرارداد کسر می‌گردد.

 

ماده 9 ) فسخ قرارداد

در صورت عدم اجراء تعهدات به موقع و با شرایط مقرر در این قرارداد توسط یکی از طرفین قرارداد طرف دیگر با اخطار کتبی قبلی مجاز به فسخ قرارداد می‌باشد در این صورت کلیه خسارات و هزینه‌های ناشی از عدم اجراء به عهده طرف مقابل خواهد بود.

 

ماده 10 ) سایر شرایط قرارداد

1- نشان‌دهنده tec- 1500a/n avid-19

2- نشان‌دهنده الکترونیکی navid-19 دارای دو صفحه نمایش است که یکی را طبق استاندارد (یعنی با زینه 10 کیلوگرم) نمایش می‌دهد.

3- نشان‌دهنده قابلیت ارائه گزارش (report) را به صورت روزانه, هفتگی و ماهیانه را دارا می‌باشد.

4- دستگاه دارای قابلیت‌هایی نیز به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی اپراتورها از دستگاه می‌باشد و دستکاری در گزارش‌های توسط اپراتورها را غیرممکن می‌سازد.

5- تعداد و نوع لودسل 6 عدد مدل pr6201 ساخت شرکت G.W.T آلمان (فیلیپس سابق) (ظرفیت اسمی هرکدام از لودسل­ها حداقل 30 تن می‌باشد.)

6- چاپگر Epson مدل LQ-300 به صورت 24 پین ماتریسی و دارای دو پورت سریال و پارالل استاندارد و قابل اتصال و تبادل اطلاعات با کامپیوتر می‌باشد.

7-g.box  و کابل‌های ارتباطی (کابل‌ها تماماً از نوع شیلدار بوده و جعبه تقسیم نیز ارائه خواهد شد.)

8- دارای سیستم ارتینگ به لحاظ محافظت شدن در برابر کلیه صدمات ناشی از رعد و برق و ….

9- هزینه آگهی به عهده فروشنده خواهد بود.

10- نظارت بر اجرای فونداسیون به عهده فروشنده می‌باشد.

11- آموزش حداقل 2 نفر از کارشناسان خریدار در محل نصب به عهده فروشنده می‌باشد.

12- طراحی فونداسیون و اتاق باسکول و ارتباط آن‌ها به عهده فروشنده خواهد بود.

13- فروشنده ملزم به تحویل نقشه‌های برقی و الکترونیکی و جداول سیم‌کشی و تمامی مدارک فنی می‌باشد.

14- سطح حفاظتی لورسل IP-68 و از جنس استینلس استیل (stainless steel) بوده و تحمل حرارتی آن از 30- تا 70+  درجه سانتی‌گراد می‌باشد. حداکثر خطای اودسل 015/0 درصد از کل ظرفیت آن می‌باشد.

15- نشان‌دهنده TEC – 1500 A دارای دو عدد پورت سریال با استاندارد rs 232 و یک عدد پورت پارالل می‌باشد.

 

ماده 11) يكپارچگي قرارداد

قرارداد و پیوست‌های آن يك مجموعه جامع و یکپارچه‌ای را تشكيل می‌دهند كه بين طرفين مورد توافق و تائید قرارگرفته است. قرارداد مذكور جايگزين كليه قراردادها، ترتيبات، مكاتبات و ارتباطات (چه شفاهي و كتبي) قبلي كه بين طرفين در ارتباط با موضوع قرارداد وجود داشته است، می‌گردد.

 

ماده 12) تفکیک‌پذیری

چنانچه بخشی از این قرارداد براساس رأی مرجع رسیدگی، غیرقابل اجرا یا غیرقانونی شناخته شود، صرفاً آن بخش از قرارداد بلااثر شده، لیکن سایر مواد همچنان لازم‌الاجرا خواهد بود.

 

ماده 13) تغییر و اصلاح

هرگونه تغییر در مفاد قرارداد، صرفاً با توافق کتبی و قبلی طرفین امکان‌پذیر است.

 

ماده 14) فورس ماژور

هرگاه به علت فورس ماژور يكی از طرفين قرارداد نتواند تعهدات خود را انجام دهد، عدم انجام تعهدات، نقض قرارداد تلقي نخواهد شد و قرارداد به قوت خود باقي خواهد بود.

 

ماده 15) تغيير نشاني طرفين قرارداد

هرگاه يكي از طرفين قرارداد نشاني قانوني خود را در مدت قرارداد تغيير بدهد بايد كتباً اين تغيير را به طرف ديگر ابلاغ كند و تا وقتی‌که نشاني جديد به طرف ديگر اعلام‌نشده است، كليه نامه‌ها، اوراق و مكاتبات به نشاني قانوني ارسال و تمام آن‌ها ابلاغ‌شده تلقي خواهد شد.

 

ماده 16) حل اختلاف

در صورت بروز هرگونه اختلاف در خصوص اجرای قرارداد یا اختلاف در تفسیر و تعبیر مفاد قرارداد، موضوع ابتدا از طریق مذاکره فی‌مابین و صورت عدم حصول نتیجه از طریق داوری مرضی‌الطرفین قابل‌حل خواهد بود. موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان به عنوان داور مرضی‌الطرفین انتخاب گردید. در صورت عدم پذیرش داور، موضوع از طریق مراجع قانونی ذیصلاح پیگیری خواهد شد.

 

ماده 17) تعداد نسخ / امضای طرفین/ تاریخ

این قرارداد در …… ماده، در تاریخ …………. در شهر …….. تنظیم و امضا گردید که دارای .. نسخه با اعتبار واحد است و با اطلاع كامل از مفاد آن به امضاي طرفين می‌رسد.

 

امضای طرف اول                                                    امضای طرف دوم

…………………                                        ……………………

 

 

 

 

یادآوری: نمونه سند/پیمان بالا تنها در راستای آشنایی فراگیر کاربران گرامی با چارچوب فراگیر این‌گونه اسناد است. ازاین‌روی درستی و ریزبینی درون‌مایه نوشتار بالا نشانه تأیید پیمان دان شاقول نیست.

 

بازگشت به فهرست پیمان‌ها