نمونه قرارداد ساخت و نصب پنجره UPVC دوجداره





بسمه‌تعالی

ماده 1- طرفین قرارداد :

این قرارداد فی‌مابین آقای ………………. فرزند ……………….  به نمایندگی از شرکت سوی ……… به نشانی …………………………………….. تلفن ……………….  که در این قرارداد فروشنده (پیمانکار) نامیده می‌شود ازیک‌طرف، و آقای …………….. فرزند …………… به شماره شناسنامه …………… صادره از ……………… و به نشانی ………………………………………. تلفن ………………. که از طرف دیگر خریدار (کارفرما) نامیده می‌شود مطابق با شرایط و مشخصات ذیل امضاء و مبادله گردید .

ماده 2- موضوع قرارداد :

عبارت است از طراحی ، ساخت و نصب تعداد 149 عدد پنجره UPVC دوجداره ، به متراژ تقریبی …………. متر طول با مارک پروفیل Wintech  ساخت ترکیه تحت لیسانس آلمان و یراق‌آلات ساخت آلمان و ترکیه و شیشه دوجداره 4×12×4 و همچنین طبق مشخصات‌ فنی ذیل که هر دو جزء لاینفک این قرارداد می‌باشند، بدیهی است که قیمت نهایی درب و پنجره و شیشه دوجداره بر مبنای متراژ اعلام‌شده از سوی پیمانکار در انتها محاسبه و اعلام می‌گردد.

تبصره 1: محل تحویل و نصب در پروژه ……………  واقع در : ……………

ماده 3- مشخصات فنی :

1- پروفیل مصرفی در درب و پنجره UPVC  موضوع قرارداد فوق با مارک Winteck ترکیه تحت لیسانس آلمان ، درجه‌یک ، سفیدرنگ ، که ازنظر طراحی از قسمت افقی سه حفره می‌باشد.

2- یراق‌آلات مصرفی در درب و پنجره UPVC  موضوع قرارداد فوق ، با مارک GU  ترکیه درجه‌یک و یک حالته ( TURN) دارای ضامن ایمنی و ساخت ترکیه می‌باشد.

3- لاستیک‌های آب‌بندی از نوع EPDM  از شرکت  ADOPEN  ساخت ترکیه می‌باشد.

4- مشخصات شیشه دوجداره :

ضخامت شیشه داخلی 4 میلی‌متر از نوع شیشه فلوت ساده ایران می‌باشد.

ضخامت شیشه بیرونی 4 میلی‌متر از نوع شیشه فلوت ساده ایران می‌باشد.

ضخامت اسپیسر 12 میلی‌متر ساخت ایتالیا می‌باشد.

سیلیکاژل از کمپانی Fenzi ایتالیا می‌باشد.

فضای بین شیشه‌ها با گاز آرگون پر می‌شود.

5- ابعاد و اندازه درب و پنجره‌ها طبق برداشت از وضع موجود در پروژه …………… می‌باشد.

ماده 4- مبلغ قرارداد :

مبلغ تقریبی کل …………… پنجره‌ها جهت هر پنج بلوک …………… جمعاً به مبلغ …………… ریال می‌باشد.

الف شیشه دوجداره : با اجرت نصب از قرار هر مترمربع  …………… ریال  ، جمعاً به مبلغ …………… ریال می‌باشد.

تبصره 1: جمع کل مبلغ قرارداد به میزان …………… ریال می‌باشد.

تبصره 2 : نحوه پرداخت : در قبال مبلغ این قرارداد مقرر شد یک واحد آپارتمانی مسکونی از پروژه …………… به پیمانکار واگذار گردد که آپارتمان مذبور پس از انجام موضوع این قرارداد و تسویه‌حساب کامل در خصوص مبلغ آپارتمان مذبور به پیمانکار تحویل داده خواهد شد.

تبصره 1: بنا به توافق فی‌مابین کارفرما و پیمانکار مقرر شد از مبلغ نهایی فاکتور پنجره به میزان 5 درصد به‌عنوان تخفیف پیمانکار به کارفرما کسر و سپس پرداخت شود.

ماده 5 زمان تحویل :

حسب توافق و رضایت طرفین زمان تحویل محصولات از تاریخ …………… به مدت …………… می‌باشد.

ماده 6 تعهدات فروشنده :

1- درب و پنجره UPVC  موضوع قرارداد فوق ، باید منطبق با استانداردهای لازم و معتبر بین‌المللی و منطبق با ضوابط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و مقررات ملی ساختمان ایران طراحی ، ساخته و نصب گردد، درب و پنجره‌های فوق باید دارای گواهی کیفیت تولید از آلمان باشد و درجه تولید ازلحاظ آب‌بندی و هوابندی و اُفت صوت از مرکز تحقیقات و ساختمان و مسکن ایران مورد تأیید باشد.

2- تمامی مصالح مصرفی در ساخت درب و پنجره‌های فوق از نوع درجه‌یک و استاندارد باشد.

3- طرح و فرم پنجره‌ها و شیشه آن ، باید به لحاظ Structure  ( سطح ابعاد پنجره و بازشوها ) مطابق با اصول ‌فنی و مهندسی  و استاندارد باشد.

4- درب و پنجره‌های فوق در برابر باد و طوفان مقاوم بوده و ازلحاظ آب‌بندی و هوابندی طبق آزمایشات تا 300 پاسکال فشار هوا و پاشش آب مقاومت دارد.

5- درب و پنجره‌های فوق در مقابل نفوذ گردوغبار و پاشش باران 100% ، و در مقابل آلودگی‌های صوتی تا db 42 و در مقابل انتقال حرارت و برودت تا 50% عایق می‌باشد.

6- پروفیل مصرفی در درب و پنجره‌های فوق در مقابل حرارت مقاوم باشد.

7- پروفیل UPVC درب و پنجره‌های موضوع قرارداد فوق ، در برابر عوامل جوی در محیط باز از دمای 36- درجه تا 75+ درجه و در مناطق آب‌وهوایی خاورمیانه هیچ‌گونه تغییر شکل و تغییر رنگ ندارد.

8- شیشه‌های دوجداره درب و پنجره‌های فوق به‌صورت اتوماتیک کارخانه‌ای و با  گاز آرگون و مواد درجه‌یک واستتاندارد ساخته شود.

9- طراحی فرم درب و پنجره‌ها به عهده فروشنده و با نظر خریدار می‌باشد.

10- در صورت تأخیر در تحویل مورد موضوع قرارداد فوق ، فروشنده متعهد است به ازای هرروز دیرکرد مبلغ ……………..ریال به خریدار بپردازد.

11- فروشنده متعهد می‌گردد کلیه عملیات اجرایی را مطابق نقشه‌ها و دستورات ارائه‌شده از سوی خریدار باکیفیت مرغوب و با تأیید خریدار و رعایت کامل مشخصات فنی مندرج در استانداردهای مربوطه مقررات ملی ساختمان اجرا نماید.

12- فروشنده باید به‌منظور اجرای مراحل مختلف موضوع قرارداد در کارهای خود نیروی انسانی صلاحیت‌دار به تعداد کافی و مناسب داشته باشد.

13- فروشنده متعهد است در طول زمان ساخت و نصب درب و پنجره‌ها از گروه‌های فنی باتجربه و دارای تخصص کافی که قبلاً مورد تأیید خریدار قرارگرفته است ، استفاده نماید و از تغییر آن‌ها حتی‌الامکان خودداری نموده و در صورت لزوم تغییر ، اقدام لازم را برای تائید اکیپ جدید توسط خریدار در زمان مناسب انجام گردد.

14- هرگاه به تشخیص خریدار یک یا عده‌ای از کارگران فروشنده صلاحیت لازم برای انجام کار مربوطه را نداشته باشند خریدار حق خواهد داشت تعویض آن‌ها را بدون اینکه تعهدی برای خریدار ایجاد کند از فروشنده بخواهد و فروشنده ملزم به اجرای آن خواهد بود.

15- فروشنده حق واگذاری کار را به‌صورت دست‌دوم به هر شخص حقیقی یا حقوقی را به‌طورکلی یا جزئی یا به نحو اشاعه را ندارد و کار باید با حضور شخص فروشنده در کارگاه و تحت سرپرستی و نظارت مستقیم وی انجام شود و در اجرای عملیات قرارداد موارد پیش‌بینی لازم در آیتم‌هایی که به عهده او نبوده و قرار است توسط دیگر فروشندگان هم‌زمان و یا در آینده انجام پذیرد به نحوی به عمل آورد که موجب ایجاد خسارت به خریدار نگردد.

16- فروشنده قبول نموده است که مشخصات و شرایط کار را به‌دقت بررسی نموده و از کیفیت انجام کار اطلاعات کافی کسب نموده و هیچ نکته و موضوع مبهمی باقی نمانده که بعداً در پیشرفت و کیفیت انجام کار اثر بگذارد و اقرار و تأیید می‌نماید که از جمیع مقررات و قوانین عمومی دولت اعم از قوانین کار ، بیمه ، مالیات‌ها ، عوارض و غیره مطلع بوده و درهرحال مسئولیت عدم اجرای قوانین مذکور متوجه خریدار نمی‌باشد.

17- چنانچه فروشنده در طول مدت اجرای موضوع این قرارداد نسبت به تعهدات و اجرای وظایفی که بر عهده دارد سهل‌انگاری یا تساهل و یا تسامح بورزد به‌نحوی‌که در کیفیت کار اثر بگذارد پس از تشخیص موارد مزبور توسط خریدار ، خریدار حق فسخ قرارداد را به‌طور یک‌جانبه دارد و فروشنده حق هرگونه اعتراض و ادعای خسارت را از خود سلب و اسقاط نموده و 10% حسن انجام کار به نفع خریدار ضبط خواهد شد و خریدار در صورت صلاحدید کار را به فروشنده دیگری واگذار می‌نماید.

18- فروشنده موظف و متعهد است که در طول اجرای موضوع قرارداد نسبت به رعایت کلیه نکات و موازین و دستورات و بخشنامه‌ها و قوانین مربوط به ایمنی کار و آنچه از طرف خریدار در خصوص رعایت موارد ایمنی در حین کار به مشارالیه ابلاغ می‌گردد رعایت هرگونه عدم رعایت و یا تخلفی که موجب بروز  درگیری یا ایجاد خسارت به خود فروشنده یا کارگران به کار گمارده شده از طرف وی به خریدار گردد، فروشنده مسئول مستقیم می‌باشد و باید از عهده جبران خسارت و ضرر و زیان وارده برآید و خریدار هیچ‌گونه مسئولیت قانونی در این خصوص ندارد.

19- فروشنده موظف به هماهنگی و همکاری با گروه ساختمانی به‌منظور تقدم و تأخیر زمانی عملیات بوده و هرگونه خسارتی که ناشی از دوباره‌کاری و عدم تأمین پیش‌نیاز عملیات ساختمانی باشد مستقیماً متوجه فروشنده است .

20- فروشنده مکلف به حفظ و حراست از موضوع عملیات اجرائی پیمان می‌باشد و در صورت بروز هرگونه خسارت و ضرر و زیان متعهد به جبران خسارت وارده می‌باشد.

21- در صورت اجرای کار بطوریکه مورد تأیید خریدار نباشد فروشنده موظف است بدون هیچ‌گونه عذری کارهای اجراشده را تخریب و مجدداً با مشخصات فنی و اجرائی به‌طور دقیق اجرا نماید و حق مطالبه هیچ‌گونه وجهی جهت اجرای مجدد را نخواهد داشت.

تبصره 1: در کلیه موارد فوق نظر نهایی خریدار قطعی و لازم است و فروشنده حق هرگونه ایراد و اعتراض را از خود سلب می‌نماید.

22- فروشنده مکلف است تمام مصالح موردنیاز را از نوع درجه‌یک استاندارد ساخت معتبرترین شرکت مورد تأیید خریدار تهیه و استفاده نماید.

23- خریدار می‌تواند بر مبنای قرارداد 25% افزایش یا کاهش در عملیات اجرائی را به فروشنده ابلاغ نماید.

24- هزینه حمل کل موضوع قرارداد فوق از کارخانه تا محل پروژه به عهده خریدار می‌باشد.

تبصره 2: کلیه تأخیرهای موجه بایستی 24 ساعت قبل از تأخیر کتباً به خریدار اعلام و تأییدیه آن اخذ گردد در غیر این صورت به‌عنوان تا خیرات غیرموجه تلقی می‌شود.

25- پروفیل مصرفی در درب و پنجره‌های UPVC  موردقرارداد در برابر تغییر شکل و تغییر رنگ ( در اثر عوامل جوی در محیط باز) به مدت …………… سال تضمین می‌باشد.

26- شیشه‌های دوجداره مصرفی در درب و پنجره‌های UPVC   موردقرارداد ازنظر بخار کردن به مدت …………… سال تضمین می‌باشد.

26-  یراق‌آلات و لاستیک‌های آب‌بندی مصرفی در درب و پنجره‌های UPVC  موضوع قرارداد فوق دارای …………… سال تضمین می‌باشد.

ماده 7 تعهدات کارفرما :

1- تسویه‌حساب نهایی و پرداخت 10% حسن انجام کار بعد از تحویل قطعی و انجام دوره تضمین در صورت عدم وجود نقص در کیفیت کار صورت خواهد پذیرفت.

ماده 8- دوره تضمین انجام کار:

موضوع قرارداد فوق به مدت …………… ماه پس از تاریخ تحویل از سوی فروشنده تضمین می‌گردد و در صورت بروز و مشاهده هرگونه ایراد و عیب و نقص ناشی از طراحی ، ساخت و نصب درب و پنجره‌های مذکور ، فروشنده مکلف است با اعلام خریدار نسبت به رفع نقص در اسرع وقت اقدام نماید.

ماده 9 داوری و حل‌وفصل اختلافات

هرگونه اختلاف در اجرای این قرارداد ابتدا از طریق مذاکره طرفین یا نمایندگان آن‌ها حل‌وفصل می‌گردد. در غیر این صورت اختلاف نزد داور مرضی‌الطرفین حل خواهد شد. طرفین قرارداد موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان را به‌عنوان داور مرضی‌الطرفین انتخاب نمودند. قرارداد حاضر پس از امضای طرفین باید به امضای داور نیز برسد.

 ماده 10- نسخ قرارداد

این قرارداد در 10 ماده و . تبصره و در چهار نسخه تهیه و تنظیم‌شده که هر نسخه حکم واحد را دارا و قابل اعتبار می‌باشد.

امضای طرف اول                                                                       امضای طرف دوم

 

 

یادآوری: نمونه سند/پیمان بالا تنها در راستای آشنایی فراگیر کاربران گرامی با چارچوب فراگیر این‌گونه اسناد است. ازاین‌روی درستی و ریزبینی درون‌مایه نوشتار بالا نشانه تأیید پیمان‌دان شاقول نیست.

 

بازگشت به فهرست پیمان‌ها