راهبردهای عملیاتی جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در شهر
نویسندگان:مجتبی ملازم الحسینی- امین فرجی ملائی
محل انتشار:مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
-
1391
متن ضابطه

چکیده

توسعه و ارتقای سطح کیفی زندگی شهری، همواره نیازمند صرف هزینه ها و سرمایه گذاری های کلانی است که مدیریت شهری برای تامین آن ها با مسائلی روبرو می باشد. منابع تامین مالی این هزینه ها، در کشورهای مختلف، به دو روش پایدار و ناپایدار می باشد. یکی از روش های پایدار تامین هزینه ها، بهره گیری از روش های مشارکتی بخش خصوصی به ویژه سرمایه گذاری های مستقیم خارجی است.
این مقاله، سرمایه گذاری خارجی را به عنوان یکی از روش های مشارکتی به منظور توسعه اقتصادی شهر و تامین مالی هزینه های شهرداری، مورد بررسی قرار داده است. روش به کار رفته، توصیفی- تحلیلی و ابزار گردآوری داده ها، مطالعه اسنادی می باشد. همچنین، در این مقاله، ابعاد و اهمیت سرمایه گذاری خارجی در توسعه و رشد اقتصادی، مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت راهبردهایی عملیاتی در زمینه بهبود وضعیت سرمایه گذاری خارجی ارائه خواهد شد.
بر اساس بررسی های صورت گرفته در این مقاله، سرمایه گذاری خارجی به عنوان یکی از محورهای درآمدزایی پایدار در شهرداری مطرح می باشد. با توجه به راهبردهای عملیاتی در توسعه سرمایه گذاری خارجی، عوامل موثر در جذب آن به طور کلی عبارتند از: بهبود فضای کسب و کار در شهر، برگزاری همایش های بین المللی سرمایه گذاری خارجی، بانک اطلاعات FDI در شهرها، نظارت مستمر بر طرح های مصوب سرمایه گذاری خارجی و تلاش برای حل و فصل مشکلات جاری و عدیده.

کلیدواژه ها:

سرمایه گذاری مستقیم خارجی،رشد اقتصادی،منابع مالی پایدار،درآمدزایی

موضوعات مرتبط
موضوعی یافت نشد
دیدگاه ها
دیدگاهی یافت نشد